miercuri, 8 aprilie 2015

Milano- o diva a modei si o vastitate de cultura


Milano. Primul cuvant pe care il pot spune despre aceasta metropola este CULTURA.

 Fiind principalul oras din Italia de Nord este si una dintre cele mai dezvoltate regiuni urbane ale Italiei. Acest stat este intins pe campiile Lombardiei. Numele orasului "Milano" provine din limba latina "mediolanum" insemnand "mijlocul campului". Statul detine in substraturile istorice o multitudine de lupte care il definesc. In perioada Antichitatii, ni se vorbeste despre fondarea orasului de celtii din Italia de Nord. Totul ia o intorsatura ireversibila in momentul in care se declanseaza luptele celto-romane, in urma carora, romanii castiga.
 Dupa cateva secole de la conducerea romana, Milano, este declarata de catre imparatul Diocletian, capitala de Apus, sub conducerea lui Maximinian. Acesta demareaza proiecte de constructie:termele Erculee, un complex de palate imperiale, etc. Metropola se confrunta cu diversi dusmani:vizigotii, hunii si ostrogotii. In epoca viitoare, Ev Mediu, statul trece prin diverse schimbari, de la prosperitate ca centru comercial, la distrugeri mari in luptele cu lombarzii, ca apoi sa devina ducat in 1183.
      Milano a fost printre putinele orase crutate de "Moartea Neagra". Printre marii iluministi ai vremii care s-au remarcat prin arta lor putem aminti de Leonardo da Vinci sau Bramante. De-a lungul timpului metropola s-a aflat sub dominatia spaniola, franceza, dar si austriaca. Un moment de cumpana a fost secolul al XX-lea si mai exact perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial. Si totusi in urma multor decline Milano inca este de neclintit si printre altele numita una dintre capitalele modei si desing-ului lumii.
     Ma bucur sa spun, ca am avut incontestabila placere de a putea vizita acest oras fashionist, dar totodata impresurat de o cultura vasta. Cum s-a intamplat, ca eu sa pot vedea acest loc? Datorita unei persoane foarte iubite. Imi amintesc ca in ziua in care am primit vestea eram pe scarile scolii mele, Colegiul National "Sabin Dragoi"-Deva, iar telefonul mi-a sunat. O simpla intrebare mi-a fost adresata:"Iti este teama sa zbori cu avionul?" Cum de altfel, eu niciodata nu am avut oportunitatea , pana atunci, de a zbura printre nori, la propriu, un anumit sentiment m-a cuprins. Dar era doar unul micut. Pregatirile pentru drumetie le-am realizat cu 4-5 zile inainte. Trebuia sa avem un intinerar bine conturat astfel incat sa vizitam, intr-un timp scurt(3-4 zile) cele mai importante obiective. Eram foarte  incantata  de viitoarea calatorie.
Pinacoteca di Brera
Stadionul San Siro  
     In lista noastra "de vazut" s-au inscris:

1.Domul din Milano
2.Biserica "Santa Maria delle Grazie" cu "Cina cea de Taina"
3.Castelul Sforzesco
4.Pinacoteca di Brera
5.Stadionul San Siro
6.Galleria Vittorio Emanuele II
7.Gara Centrala

  
Dis de dimineata alaturi de porumbei si logodnicul meu
la maiestosul Dom   



  Domul din Milano este a doua biserica ca marime din Italia si a treia din lume. Am fost impresionata de marea colectie in marmura si simbolul orasului care salasluieste in varful Domului, "Madunina"(mica Madona).
 Am avut o dorinta arzatoare sa pot vedea fresca lui Leonardo da Vinci-"Cina cea de Taina", care se gaseste vizavii de Biserica "Santa Maria delle Grazie", monument inscris pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.
 Cat despre Castelul Sforzesco, pot admite ca numele intial a fost Castelul Poarta lui Jupiter. A fost o cetate puternica si resedinta lui Visconti si Sforza. El detine 3 muzee:Muzeul de Arta Istorica cu remarcabila sculptura "Pieta Rondanini", ultima opera a lui Michelangelo; Muzeul de Arte Aplicate si Muzeul Arheologic, unde am fost pe deplin multumita de sectia Egiptului Antic. Pe langa acestea, un alt monument impresionant este si "Pinacoteca di Brera", cu un muzeu impozant de picturi, si foarte vizitat de turisti. Imi amintesc ca am stat la randul spre intrare, in jur de o ora. 
Castelul Sforzesco
    In acea perioada in care am decis sa vizitam Milano, era un meci de fotbal mult discutat, pe care evident a trebuit sa il vedem.
 Pentru mine a fost o experinta noua, deoarece nu am mai fost pe un stadion de fotbal. Tin minte ca era meciul dintre AC Milan-Parma, iar noi am stat in sanul galeriei inflacarate in ovationari. Am cantat, am strigat si bucurat alturi de acei oameni loiali echipei lor.
 Dar indiferent de orice lucru, Milano este bine recunoscut si de fashionismul marilor creatori de moda. Pasind in Galleria Vittorio Emanuele II, de jur imprejur privirile ne-au fost captate de marile case de moda, precum:Prada, Giorgio Armani,
Louis Vuitton, Gucci sau Chanel.
 Tot aici privind insistent in jurul meu, am sesizat ca intr-un anume loc erau adunate foarte multe persoane. Eram confuza, dar apoi am inteles motivul pentru care se aflau acolo. In centrul galeriei puteti vedea o imagine a unui taur, imprimata pe jos, iar in zona reproducatoare, este o gaura, in care iti poti introduce calcaiul si sa te rotesti de 3 ori, punandu-ti o dorinta.
 Se presupune ca aduce noroc. Insa nu doar magazinele erau considerabil bine definite in moda, ci si milanezii.
Biserica "Santa Maria delle Grazie
 Eleganta domnea peste regat. Nu am putut sa nu remarc actualizarea cu ultimul trend in moda. Un simbol caracteristic milanezilor sunt ochelari de soare pe care ii poarta indiferent de temperaturile scazute de afara, la ivirea celei mai mici licariri a razelor de soare.
 Barbatii prefera sa isi imbogateasca garderoba prin esarfe colorate si cu o diversificare de modele. Un amanunt pe care l-am constatat este ca in detrimentul unei garderobe impecabile, ei prefera in general o incaltaminte neingrijita.
     De la mic la mare, pot marturisi ca sunt fashionisti convinsi. In imprejurimi
 poti opta pentru o cafea sau un ceai in cafenelele care ofera o relaxare in urma unui drum lung si zgomotos.

 Preturile difera de la un local la altul. Milano il poti strabate cu mijloacele de transport ca metrouri, troleibuze, autobuze. Am fost incantata, din nou, in momentul in care am mers cu metroul, una dintre noile experiente. Si in ultimul rand, dar nu cel din urma, preparatele culinare, pe care apropo, le iubesc, le-am verificat.
Galleria Vittorio Emanuele II


 Ca si alte orase ale Italiei, Milano are o arta culinara proprie. Am degustat printre altele spaghetele carbonara. Referitor la cazare, am stat intr-un hostel impecabil si tehnologizat, cu un pret minimal.
     Totul a fost incantator in Milano, mai putin vremea. Temperaturile au fost foarte scazute in luna ianuarie, iar eu nu sunt deloc fana a frigului.
 Cu toate acestea, calatoria a fost splendida. Milano este un loc in care m-as intoarce cu drag. Nereusind sa vad totul, este un motiv bine intemeiat de a reveni pe plaiurile patrunzatoare ale acestui stat impresurat cu vaste repere culturale si design-ului urban renascentist.



                  Va pup si imbratisez calduros!

                                                                  
mignona F.Anamaria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu