luni, 20 iulie 2015

Două amintiri, două festivaluri, două persoane.

Răscolind printre poze, am remarcat câteva care îmi aduc aminte de evenimente remarcabile. Iubesc muzica, şi din această pricină, deseori plec hai-hui, alături de logodnicul meu în locuri minunate. Vă voi spune despre două festivaluri la care am fost recent.


   Primul este cel de la Blaj. Evident poate că mulţi aţi auzit despre acest  municipiu. Un lucru esenţial ar fi faptul că oraşul  a jucat un rol important în procesul de formare a limbii române moderne şi a conştiinţei naţionale româneşti. Cât referitor la festival, pot spune că şi-a meritat banii.
Printre numele mari, care au cântat, se regăsesc: Manu Chao La Ventura, Matisyahu, Sunrise Avenue, Dubioza Kolektiv, Subcarpaţi şi mulţi alţii. Zona unde s-a desfăşurat totul, a fost Câmpia Libertăţii, pe care bine o cunoaştem din paginile istoriei României. Pe lângă concertul propriu zis, au mai existat şi multe atracţii. Un exemplu ar fi zona special amenajată, pentru copii, un mini-parc de distracţii. Preţurile la papa şi băutură au fost ok, banii se schimbau în jetoane cu care îţi cumpărai ceea ce doreai. Evident a existat şi loc unde se campa pe timpul festivalului. În special am adorat, spaţiul de handmade şi relaxare, bibloteca în aer liber. Au existat 5 scene: Audio Fort, Electronica, Astronaut KRU, Jazz in the park şi evident scena principală( Freedom Stage). BlajAlive a fost între 5-6 iunie. Clar, am vizitat şi Blajul, nu am mers doar pentru concert. În ziua de 6 iunie s-a realizat Ziua Inovaţiei Bosch, unde am remarcat invenţii uimitoare. Am hoinărit prin oraş, am fost la Teiul lui Eminescu, Ştejarul lui Avram Iancu, Crucea lui Avram Iancu. Multe ne-au scăpat, dar acest lucru este un motiv de reîntoarcere. A fost frumos.
  Al doilea festival la care am mers, este Exit. Cu siguranţă mulţi au auzit sau chiar au participat la acesta. A fost UIMITOR. Sudoare multă! Exit s-a desfăşurat în Serbia, la Novi Sad, în data de 9-12 iulie. Au creat un eveniment de neuitat: Emeli Sande, Faithless, Hardwell, Manu Chao La Ventura, Martin Garrix, Motorhead, Capital Cities, John Newman, Dixon şi mulţi alţi. Festivalul se continua apoi cu SeaDance Festival în Muntenegru. Noi am participat doar la Exit. Anul acesta, numărul de vizitatori a fost uimitor, 52.000. Înăbuşeală mare. Deaceea dacă doreai, în schimbul unei sume de bani, primeai o brăţară care îţi permitea să înoţi în Dunăre, pe durata celor 4 zile. Standurile cu mâncare şi băutură, au fost la un nivel mare, preţurile foarte reduse, şi nu doar la festival, chiar şi în oraş.  Mult mai reduse decât la noi, şi calitate considerabilă. Chiar ne-am propus să revenim în Novi Sad, datorită cheltuielilor mici pe care le faci şi peisajului deosebit. Bine am spus mai sus, UIMITOR. Paralel cu festivalul, noi am vizitat şi zona. Într-o zi, pe jos, am văzut tot oraşul. Am vizitat, în principal Turnul cu Ceas şi Fortăreaţa Petrovaradin. Ambele obiective turistice, având secretele şi aparenţele lor.  Spre exemplu, Turnul cu Ceas, are pe el, cifre romane foarte mari, care aveau rolul de a fi vizibile şi peste Dunăre, fiind utile în schimburile militare. Ceasul are un ac mare, care arată orele, minutele, şi secundele. El funcţionează şi în ziua de azi, exact ca şi în antichitate. Pe lângă ceas, mai este fortăreaţa, unde s-a desfăşurat şi festivalul. În mijlocul cetăţii se află o bisericuţă, mai multe rezervoare rotunde de apă şi fortul comandantului. Totul a fost WOW. Adică, la Hardwell, care în ţara noastră nu este foarte cunoscut, a reuşit să adune un număr imens de oameni. Din propria experienţă spun, că la cât de mică a fost DanceArena, cu greu am reuşit să ajungem sus, să îl putem, auzi mai bine, nu să îl putem vedea, pentru că nu aveai şansă. Şi acum îmi amintesc cum era să mă sufoc, la propriu, în mulţimea de oameni, până am ajuns amandoi sus. Tot un show incendiar a făcut şi Martin Garrix. Cu toate acestea, totul a fost blană. Am campat pe timpul festivalului, în locul special amenajat de Exit.
   Iată câteva poze de la festivaluri:



BlajAlive


 








                                                       
                                              







   Exit Festival

                








Hardwell

                                                                             


                                                                             
                                                        Sper că v-a plăcut articolul. 
                                                          Vă mulţumesc şi vă pup!
                                                            mignona F.Anamaria



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu